Επικοινωνία σημαίνει αμεσότητα, συμμετοχή των αισθήσεων και έκφραση συναισθημάτων.

Αμεσότητα

Τα παιδιά μιλούν στο μεγαλύτερο μέρος του χρόνου. Χωρισμένα σε δυάδες ή αν χρειαστεί τριάδες, τα παιδιά ρωτούν ή απαντούν πάντα υπό τη διακριτική επίβλεψη του καθηγητή.

Αισθήσεις

Οι διάλογοι, το καινούργιο λεξιλόγιο και τα γραμματικά φαινόμενα παρουσιάζονται με διάφορα μέσα και τεχνικές που διαθέτει ο καθηγητής: διαδραστικούς πίνακες, απλές μεταμφιέσεις και χρήση ειδικού οπτικού υλικού, (flashcards) όπου αποτυπώνονται καταστάσεις. Στη συνέχεια οι μαθητές καλούνται και ενθαρρύνονται να κάνουν εξάσκηση χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις τους. Στο καινούργιο λεξιλόγιο προπονούνται κάνοντας μίμηση λέξεων και καταστάσεων και στα γραμματικά φαινόμενα χρησιμοποιούν τους κανόνες στα πλαίσια μιας κατάστασης που θυμίζει σκηνές από την καθημερινή ζωή, ποτέ στείρα και απομονωμένα.

Συναισθήματα

“ Για να μάθεις να μιλάς πρέπει εσύ να μιλήσεις και να συν-αισθανθείς.” Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που τα παιδιά κάνουν εξάσκηση σε ζευγάρια. Γίνονται αυτά οι πρωταγωνιστές σε αντίθεση με ό,τι γινόταν παλαιότερα σε μια κλασσική τάξη, όπου ο καθηγητής ήταν η κυρίαρχη φιγούρα.

Η χρήση και η επίδραση της κλασσικής μουσικής

Καθώς τα παιδιά εξασκούνται υπάρχει ένα μουσικό “χαλί” από ειδικά επιλεγμένα μουσικά κομμάτια που λειτουργεί ως “δίχτυ ασφαλείας” στην ευαίσθητη διαδικασία της μάθησης. Η μουσική αφενός μεν χαλαρώνει το σώμα και το νου αυξάνοντας την συγκέντρωση, αφετέρου δε εμποδίζει το να ακουστεί η συνομιλία του κάθε ζευγαριού από την υπόλοιπη ομάδα. Φανταστείτε τι συμβαίνει σε ένα εστιατόριο όταν ξαφνικά διακόπτεται η μουσική: όλοι σταματούν να μιλούν!

Ο καθοριστικός ρόλος του καθηγητή ως συντονιστή και εμψυχωτή

Ο καθηγητής δεν μπορεί σε ένα περιβάλλον επικοινωνιακής εκπαίδευσης να έχει άλλο ρόλο από αυτόν του ανθρώπου που ενθαρρύνει, συντονίζει, υποστηρίζει, εμπνέει και καθοδηγεί. Η τάξη του θυμίζει καλοσυντονισμένη ορχήστρα, που έχει ως μαέστρο έναν παιδαγωγό ελεύθερο, ευέλικτο, έτοιμο να βοηθήσει και να γίνει η “γέφυρα της μάθησης”.

 

Για να μάθει να μιλάει ένας άνθρωπος μία γλώσσα πρέπει…να τη μιλήσει!

Διάβασμα στο σπίτι

Τα μαθήματα στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών μας γίνονται με απόλυτα βιωματικό τρόπο. Η παρουσίαση γίνεται πάντα με οπτικοακουστικά μέσα και η εμπέδωση, με εξάσκηση των παιδιών σε ζευγάρια υπό την επίβλεψη φυσικά του εκάστοτε διδάσκοντος. Γίνεται χρήση όλων των αισθήσεων, παντομίμας και παιχνιδιών που κινητοποιούν την φαντασία και διευκολύνουν την αφομοίωση. Συνεπώς, τελειώνοντας το μάθημα οι σπουδαστές μας έχουν εξασκηθεί πολύ στη χρήση του νέου λεξιλογίου και του εκάστοτε γραμματικού φαινομένου. Κάνουμε επιπλέον πολλές ασκήσεις μέσα στην τάξη και φροντίζουμε οι εργασίες για το σπίτι να μην απαιτούν πολύ χρόνο για να γίνουν. Ο στόχος μας είναι να περιορίζουμε το χρόνο μελέτης των μαθητών στο ελάχιστο δυνατό. Πολύτιμο εργαλείο σε αυτό το στόχο, είναι η συστηματική και διαρκής χρήση του e-book. Το e-book, είναι ένα πρόγραμμα που λειτουργεί σε υπολογιστή ή σε τάμπλετ και έχει το Κυρίως Βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή. Εκεί, το παιδί μπορεί να ακούσει και να επαναλάβει λέξεις και διαλόγους, να δεί τους διαλόγους και τα τραγούδια σε βίντεο ή να ξανακάνει ασκήσεις που έχουμε γράψει στο βιβλίο, σαν επανάληψη. Η μελέτη με το e-book είναι γρήγορη, ευχάριστη και πολύ αποτελεσματική, καθώς δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να έχουν επαφή με το άκουσμα της γλώσσας οποιαδήποτε στιγμή. Όσο περισσότερο ακούει ένα παιδί μια γλώσσα, τόσο πιο εύκολα και σωστά θα τη μιλήσει. Βεβαίως για τους σπουδαστές μας που δεν έχουν δυνατότητα πρόσβασης σε υπολογιστή στο σπίτι, παρέχουμε τη δυνατότητα μελέτης και καθοδήγησης στο χώρο του σχολείου.

Μελέτη με το ebook.

Σας παραθέτουμε τον τρόπο με τον οποίο συνιστούμε να μελετάει το παιδί στο σπίτι με τη βοήθεια του ebook.

 

Για να διαβάσω ορθογραφία τις λέξεις από το κυρίως βιβλίο:

1) Μπαίνω στο ebook στο αντίστοιχο κεφάλαιο, για παράδειγμα: Module 1- 1b.

2) Πατάω το ABC (κάτω δεξιά) για να εμφανιστούν οι λέξεις.

3) Ακούω και επαναλαμβάνω.

4) Πατάω το ABC (κάτω δεξιά) για να εξαφανιστούν οι λέξεις.

5) Λέω τη λέξη και ακούω για να βεβαιωθώ ότι την είπα σωστά.

6) Ακούω και γράφω τη λέξη σ’ ένα τετράδιο. Ελέγχω.

 

Για να κάνω ανάγνωση το διάλογο με το ebook:

1) Βλέπω το βίντεο.

2) Ακούω και επαναλαμβάνω το διάλογο μέχρι να διαβάζω άνετα.

 

Το ebook έχει επίσης τις ασκήσεις του βιβλίου, τραγούδια που μπορεί να δει σε βίντεο και να τραγουδήσει, καθώς και παιχνίδια που είναι χρήσιμα για επανάληψη. Καλό είναι να ενθαρρύνουμε το παιδί να χρησιμοποιεί το ebook τακτικά, για να μελέτάει το μάθημα της ημέρας, αλλά και για να κάνει μια γρήγορη επανάληψη του λεξιλογίου, των διαλόγων και των ασκήσεων που έχει διδαχτεί.

X